Anak-anak Buah Pak Pis

Sembang Kuat Hari ni

Wednesday, September 14, 2011

Gila Bola

Assalamualaikum...

Tajuk kita hari ni adolah gilo bola..Apa maksud Gila bola ni??

Bagi aku gila bola adalah seseorang yang begitu taksub pada kecomelan bola yang begitu cute sangat-sangat. Walau macam mana di sepak diterajang dan di sondol, Bola tetap comel camtu, tapi malang bagi penyepak Bola  tersebut yang banyak terdedah pada kecederaan lutut dan sebagainya. itu bagi pendapat otak sebelah kiri aku, nampaknya otak belah kiri aku sungguh nakal.

Ok,ok gila bola ni boleh diumpamakan sebagai seseorang yang begitu meminati sukan bola sepak, orang ini amat tidak gemar kepada sukan hoki kerana penyokong sukan hoki suka rembat awek orang lain (hik hik hik)....

Malam tadi ada game Negeri Sembilan lawan Terengganu, dan keputusan berpihak kepada negeri sembilan. Aku pergi gak ke stadium walaupon aku demam, untuk makluman, aku kalo demam meme terok, siap merenggek-renggek (Lisa...lisa...abang demam lisa...lisaa...)

game malam tadi Negeri Sembilan (1) vs Terengganu (0)


Dalam penglibatan aku dalam menjadi penyokong bola sepak ni, boleh dikatakan aku mendapat kepuasan dalam menyokong. Dan yang paling bestnya, aku berkawan dengan rakan-rakan yang sama kepala sama keinginan dalam menyokong sesuatu yang sama iaitu Bola Sepak.. Tapi Serius gila gua tak minat hoki...hik hik hik...

Dalam konsep Gila bola ni, Ada yang bertanggapan bahawasanya orang tu perlu kenal sejarah bola sepak tempatan, orang tu perlu kenal nama Player, orang tu perlu kenal setiap team yang bertanding, hurmmm... dan kalau nak kesahkan di Malaysia ni ramai yang menjadi penyokong tegar gitu, tapi ianya boleh terbahagi kepada 3 jenis :


  1. Tegar Menyokong Bola Sepak Tempatan sahaja
  2. Tegar Menyokong Bola Sepak Luar Negara sahaja
  3. Tegar Menyokong Bola Sepak dalam dan luar Negara.
Dan aku sejujurnya lebih menyokong Bola sepak tempatan, tak tau la napa, mungkin sebab dah minat bola sepak tempatan kot. 



8 comments:

farhan said...

sukan bola memang sokong.sokong no3 tu pasukan bola sepak malaysia,kalau luar negara sokong jerman dan kelab dortmund.aku suka pemain malaysia aidil,zaquan dan juga keeper n9 tu farizal marlias.harap2 farizal marlias terpilih balik ke squad bola malaysia..knapa rajagopal tak ambik dia balik.

QueeN TerataI said...

majulah sukan utk negara.. hehehe

Diya Lolipop said...

alamak xminat bolalah biaselah pompuan tpi pnah gakllah tgk gan ayah coz ayah xder anak lelaki so teman die tpi best gaklah jd geram gan pegadil hhehe...

Diya Lolipop said...

alamak xminat bolalah biaselah pompuan tpi pnah gakllah tgk gan ayah coz ayah xder anak lelaki so teman die tpi best gaklah jd geram gan pegadil hhehe...

hyemynameisrasyid said...

hehe.,aku minat lebih bola sepak luar negara.,tp skarang ni tgh berjinak2 utk minat bola tempatan.,kualiti diorg pon semakin not bad aku tgok.,^^

majulah sukan utk negara.,yeah~!!!

-Alahai~

msredcheesecake said...

msred tegar menyokong team yg menang je...har har....

Aina said...

menyokong je..belom tahap tegar lagi.dulu2 mmg fanatik.zaman tu dah berlalu...:)

[sutera kasih] said...

sy pon suka tgk bola jgk hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...