Anak-anak Buah Pak Pis

Sembang Kuat Hari ni

Friday, September 9, 2011

Pil De Amoraee

Assalamualaikum...

Entri kali ni adalah entri Ber-episod ye...
Gaya bahasa ala-ala maxico digunakan...

Di sebuah ladang lembu yang besar, tinggal dua beradik yang baru sahaja mula menjinakkan diri mereka dengan membela lembu dan pada hari pertama mereka bekerja, mereka melakukan kerja-kerja meraba buah dada lembu untuk mendapatkan susu lembu yang segar bugar dari ladang.

Namun setelah dua jam berlalu, salah seorang dari adik beradik itu bagun sambil memegang pinggang...

Ali honda : adeehhh.mee kasa mee kasa....argggg..
Pangkor   : uhh..kenapa kau ali honda?
Ali Honda : aku..aku..arghh...Aku sakit kepalaria (kepala) la..
Pangkor    : kepalaria kau yang mana satu?
Ali Honda : Yang kat atasila (atas) ni...
Pangkor    : Kau letak kat mana kepalaria kau tondori (tadi)?
Ali Honda : Aku selalu letak kat leher je.. tak ada pulak aku letak kat manaria-manaria (mana-mana)..
Pangkor    : adaronda-adaronda(ada-ada) saja kau ini..
Ali Honda : Ubat Pil sakit kepalaria di mana?
Pangkor    : nun...jauh di sudut dapur...
Ali Honda : ya la tapi  di manaria-manaria(mana-mana)???
Pangkor    : Pil DE AMOREE (pil di almaree)..dan Ali, tolong ambil kan Pil kuda sekali ya..
Ali honda  : Ingin apa bikin?
Pangkor    : Aku nak convert lembu ni jadi kuda jap...aku nak ke pekan..

berSambung........

7 comments:

linda a.k.a ibusumaiyah said...

sambungunaria (sambung) cepat sikit naaa...huhu

stellaizz said...

x nak komen n3 nie cuma nak komen haedar kamu cantekkk...tergadah mato ku ahakzzz

Aina said...

yup...nak tunggu sambungan ni.tak besh baca sngkut sangkut...adehhh

msredcheesecake said...

Camana la rupa lembu tu selepas di convert jadi kuda...

[sutera kasih] said...

apakah pak pis?hehe

Diya Lolipop said...

sambungan bhase latin pulak yer pak pis heeheh

hyemynameisrasyid said...

jenuh translate ngan google.,hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...