Anak-anak Buah Pak Pis

Sembang Kuat Hari ni

Thursday, September 8, 2011

Sembang Juru Jual

Di suatu petang yang santai...

Pada satu hari di waktu Petang, Zabri yang kelaparan pergi berjalan-jalan mencari kedai tomyam. Setibanya Zabri di kedai Tomyam tersebut seorang juru jual mendatangi beliau :


Juru Jual : hai encik, selamat petang, wah mesti encik belom berkahwin kan?
Zabri      : Aku...aku belom ada duit, dan aku belom nak kawin sebab baju melayu aku hilang.
Juru Jual : Saya rasa, encik betul-betul beruntung sebab saya mendatangi encik hari ini.
Zabri      : Sebelom kau teruskan Skrip kau ni, tolong jangan panggil aku encik, aku limas la, ko panggil aku awie dah la.
Juru Jual : ermm..kalo itu hajat awie, Saya Tunaikan, Hai awie sayang, Awie sayang beruntung tau sebab ucuk mendatangi awie sayang hari ni.
Zabri      : Abah hai..!!
Juru Jual : Ala awie ni, jangan la marah, gurau je..ok ok, hari ni saya ada barang nak jual ni...
Zabri      : Jap-jap, sapa nama kau?
Juru Jual : aik..napa bang? Nama saya zack..
Zabri      : Yeah?? ermm..Zack...kau jual apa??
Juru Jual : macam-macam saya jual ni bang, untuk abang saya ada barang bagus, Haaaa..ini dia buku menjahit baju...
Zabri      : Berapa ni Zack??
Juru Jual : Muuuu aaaaa hhhh je bang..betul-betul murah..saya jual kat abang harga istimewa bang..hanya 25 inggit je bang...
Zabri     : Haaa??? Banggang kau zack..mahal la...aku jual 10 inggit je...


p/s : pusing mana tang tu jugak

4 comments:

Zul Fattah said...

apasal pulak ni? huwaaa.. pening aku..

kotak bulat said...

hahahha.. jurujual jual kat jurujual..

linda a.k.a ibusumaiyah said...

nak lahb eli buku jait baju 10 hengget tu....zabri jual yer....hikhikhik

hyemynameisrasyid said...

jual kepada penjual.,bijak2.,
yg lebih bijak.,knapa dia jual buku jahit baju tp dia xjahit je baju melayu dia sndri.,setel.,~~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...