Anak-anak Buah Pak Pis

Sembang Kuat Hari ni

Thursday, August 4, 2011

Kau Lah !!.. Manusia Yang Paling Kejam Bulan Ni !!

Assalamualaikum Semua...

dan

Kejeng jeng jugak pada semua...hurmm

Kenapa aku diperlakukan Sebegini rupa??
Adakah kerna rupa ku se-akan-akan Aaron Aziz dan Brad Pitt menjadi Punca kau bersifat kejam terhadap ku??

Aahh!! Persetankan perangai engkau itu...Rasanya jika ku diberi keizinan, ingin saja ku cucuk-cucuk bijik mata mu dan selepas itu ku cungkil taik  hidung mu lalu ku calitkan di lidah mu, dan akan ku bertanyakan pada kau :

"Ni gula apa? cuba teka, Gula Melaka ke gula-gula?? hum hum (sambil menggangkat kening berulang kali)??"

hah?? Apesal aku camgini?? ape kes??...ha ni ha, ala...Petang tadi sebelom beberapa jam nak buka Puasa, aku diberi tugas yang amat berat oleh Ibu tersayang, iaitu membeli juadah untuk berbuka puasa nanti. Wahh..berat la tu derr..tapi pak pis leh tahan lagi la..rilek la kan..tak ada hal lah..sikit punya hal. Jadi perjalanan menaiki moto untuk ke Seremban-Two mengambil masa selama 5 minit dengan Menaiki Moto Sport aku yang berkuasa Besar (TZM je)..

Tanpa mahu membazirkan tenaga, aku balik cargas, memecut dan memecut, Tapi bila dah nak sampai umah, aku terfikir nak melencong jap, Aku pergi berjalan-jalan jap, ingat nak meronda-ronda..

ngeeee Ngeee ngeee...pastu aku terbau sesuatu...ha ah..aku merindui bau ni..ye la bau ni aku rindu sangat...Bau rokok yang segar sedang di bakar dan diisap sambil angin lembut membawa asap ini berjalan-jalan diudara..Tetiba aku tersedar dari lena ku....Uisshhh ni baru pukul 5.30pm di waktu Malaysia.. Siapa pulak yang isap rokok ni??

Aku terus memandang tepat kehadapan..nampak macam sejenis Motor Honda Bulat dihadapan aku...Aku pecut dan aku saje slowkan motor aku bila dah berada bersebelahan dengan Penunggang Motor tu. Damn..Budak Comel ni isap WOKOK!!... Gampang,


umangaiiiii...Kau isap rokok di siang hari !!...Dengan muka Slumber +Mata Stim+ cute + tembam + Motor Honda Bulan 70 bewarna Pink dan macam-macam lagi kebaikan dan kelembutan yang kau tonjolkan tapi apa yang kau tunjukkan kepada aku ha!!?? Kau me-WOKOK depan perokok tegar yang sedang Sanggap rokok !! arghhh...Kenapa dik kau buat pak pis cam gini?? Tak kesian ke kau dekat pak pis ni ha??..pegi la isap rokok kat semak samun ke, kat dalam jamban umah kau ke, melompat dalam tong sampah ke? dan berbagai-bagai cara lagi untuk kau yang tak puasa, Tapi kenapa kau merokok ketika membawa Motosilkal Antik mu itu RedBull Dog!!..

Ha..ni yang aku marah ni..kang bertukar pulak aku ni kang...kang keluar ayat mencarut lavida Loka riki martin kang...

Hajat aku nak je suruh budak tu berhenti tepi jap, Saja nak tau kenapa dia buat camgitu, Aku pon tempek HOii !!(aku tipu).... Dalam hati ni berkata-kata "dik sepam dik..dik sepam sepam"...aku tak sempat nak bagi nasihat sebab aku tengok badan dia BESAU  Laa..sedangkan aku comel cute sweet dan berbagai-bagai lagi, Korang nak tau apa aku buat??, Aku pandang je dia, tapi dia tenung aku balik dan itu membuatkan aku hanya mampu tersenyum sahaja...arghh!!!  kenapa Muka dia lagi garang dari muka aku.

Aku tengok muka budak ni masih di Bangku sekolah, Jadi lebih baik anda-anda yang bergelar mak bapak tu, sila lah pantau anak-anak korang sebelom terlambat...

Aku bukan tak nak tegur..kang kalo tegur kang korang datang tegur aku lak...hummm.....

*Nasihat sepanjang Zaman*-Jangan Melencong-lencong selepas melakukan sesuatu pekerjaan.

Tips Hilangkan ketiak terasa Geli-geli sepanjang masa : rambut ketiak itu sudah panjang, Jadi silalah cukur ye anak-anak buah Pakpis...... 

17 comments:

Ary ariasputera said...

ish ish.. mmg kejam btul... tapi klako plak baca cite ko ni.. ahaks!.. terbaeeekk..

Unknown said...

hahahahaha itulah dugaan namanya Pak Pis.... sian Pak Pis.. tula mak suh g beli makanan bkn suh p jln2..

Ghab Van Hal said...

nasib badan. btw mana ada aku x posa la...kekeke...

LindaLittle said...

owhhh...sungguh hebat dugaan pak pis di hari ke 4 puasa....hehehehee....sedap yer bau tu yer.....rindu yerrr....sabor yerr.....kihkihkih....ingat brad pit?...kalau mare-mare kan muka leh tukar jadi brad pitt?...huhu

oppsss...hampir lupa nak kasik tau...akak tag pak pis untuk segmen tauladan....hehehe...;)

hamizah afifah said...

alar...pak pis sempena buln ramdhan ni pak pis torai lar bonti me WOKOK tu haa....

Abg Ijal said...

Kahh....kahh...kahh..
Kelakar tapi BENGANG BETUL!!!
Ini dah mencabar kelelakian ko, Pak Pis!
Persoalannya kat sini siapa perokok tegar yg betul2 tegar? Pak Pis kah atau budak pink itu kah????

Boleh jadi tajuk entri Abg Ijal ni Pak Pis!.....BENGANG BETUL!!!!

Unknown said...

hahahaha.. klakar la pak pis nii.. pndai main prkataan lawok lawok.haha

stellaizz said...

hahahah kejam lahh sgt....itu mguji iman pak pis......

merayap lg sampai ke semban 2.....awat x g bazaar ramahdan ampangan ye :)

Sya_Merpati Putih 88 said...

boleh plak mcm gtue ek, slamba merokok siang2 bln ramdhan nie..huu..sbr ye pak pis..dugaan bulan puase nie...

[sutera kasih] said...

pewokok tegar ke pak pis?tak elok utk kesihatan tau :P

sufie said...

ok2.SY cakap la ni. Pak Pis kacak macam Aaron Aziz.

Kesian Pak Pis~~~

sekamar rindu said...

salam..

hahahhahaa.suka entri ni...

Anonymous said...

HAHA tu laa pak pis mak kata pegi beli juadah berbuka bukan pegi jalan2.. hekhekhek :D kan dah kena tenung dengan budak honda pink.. kehkehkeh :D memang betul2 manguji kesabaran lah, boleh pulak merokok depan public.. -.-' kau kena ajar sikit tu pak pis biar dia tu jadi anak buah kau yang beriman.. hekhekhek :D

Aina said...

pis pis..bulan poser ni memang besar dugaannya.sabar okeh.pe kate ..pe kate kan kan..berenti jelah mewokok tu..heeeeee(jgn mare ek..)

abah akak sokmo lepas bbuka, makan nasi.lepas mkn nasi..wokok sebatang!!hemmmmmm...susah2 kalau dah tlebih tegar:( seb baik mak akak penyabar owangnyer

asraf osman said...

hehe,,sy pon perokok tegar jugak,,sy phm pe pak pis rasa..;)

Zul De Alexis said...

best ebtri nie..kelakar baca..:)

ada masa jemput singgah blog saya...^_^

Diya Lolipop said...

ish terbaeklah pak pis...ke pak pis yg xthan godaan tu heheeheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...